Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Jag vill rymma !

Av persson - 10 oktober 2010 19:02

Jag är 32 år och vill rymma , sjukt , eller inte?

Varför vill jag rymma? Jo för det har jag alltid velat göra.

1 månad eller några det vet jag inte men jag vill känna den

totala friheten ett tag. Jag har ganska nyligen blivit singel

efter tio år och jag har inga barn eller sånt som binder mig.

De senaste vekorna har jag på alvar börjat planera för hur det

ska gå till. Lätt packning Inte för mycket pengar , då blir det liksom mer semester änn ett äventyr.

Jag tänkte mig sticka över till danmark och ner till sydeuropa .

Gå , lifta och kanske ta buss någon gång för att komma en lite längre bit och kanske slippa en kall natt . Jag vill inte göra det här själv men tiden går och det är inte så lätt att hitta någon med samma känsla, tyvärr.

Vad tänkte jag leva av. Naturen är full av mat och på det området har jag stora kunskaper. Och ju längre söderut man kommer destu mer åkrar och odlingar finns det där det inte märks om man lånar lite potatis och grönsaker. Har man tur kanske man kan ta något ströjobb och stanna till ett tag och lyxa till det lite.

Hursomhelst är det äventyret so lockar att få träffa människor och att se platser som man inte trodde fanns. Har någon tips eller råd tar jag tacksamt emot.

Skulle va kul om man kan fortsätta att blogga när man är iväg , men det kan ju ta ett tag mellan inläggen

 
 
angelica

angelica

12 oktober 2010 00:11

galet fränt

http://angelicato.se

persson

12 oktober 2010 00:16

TACK! trodde väl att det skulle finnas människor som fattar grejen.

 
Hallucinogenic

Hallucinogenic

12 oktober 2010 17:44

Nej fan jag skulle göra samma sak om jag bara hade pengar till något sånt.

http://hallucinogenic.bloggplatsen.se

persson

12 oktober 2010 19:50

Grejen är att det kostar nästan ingenting. :)
Bara man har lite utrustning och inte ställer för stora krav på komfort.

 
Hallucinogenic

Hallucinogenic

12 oktober 2010 20:37

Well, jag har inte ens det lilla som det skulle kunna kosta, tyvärr. När studiebidrag är ens enda inkomst så blir det lite svårt. >:

http://hallucinogenic.bloggplatsen.se

persson

12 oktober 2010 20:48

Pluggar du tycker jag ju att du ska göra färdigt det först , om du trivs med livet i övrigt. Annars har du säkert en fin mobil , laptop och dyra kläder som man inte behöver , det blir ganska snabbt lite pengar om man säljer sånt som man inte behöver ha med sig :)

 
Hallucinogenic

Hallucinogenic

12 oktober 2010 21:00

Ja, jag hade ju tänkt göra det klart först, tänker inte förstöra det igen.
Och jag har tyvärr inget av det där, jag är inte så mycket för dyra saker, så det skulle vara svårt att få ihop tillräckligt med att sälja det jag har. ;o

http://hallucinogenic.bloggplatsen.se

persson

12 oktober 2010 21:08

SYND! Ta en trisslott och hör av dig om du vinner! ;) Hoppas du följer min blogg.
Jag älskar frågor synpunkter och kommentarer.

 
Hallucinogenic

Hallucinogenic

12 oktober 2010 23:59

Haha, jag tänkte faktiskt börja köpa det någon gång varje månad, så måste man ju vinna någonting någon gång! D:
Om jag kommer ihåg kan jag nog ta och göra det. Är lite dålig på att komma ihåg sådant.

http://hallucinogenic.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av persson - 20 oktober 2010 09:48

Tyvärr inget allternativ vintertid! Om jag däremot gett mig av på våren hade jag nog valt Östeuropa och tagit mig ned till Balkan/Grekland. Varför? För att gästvänligheten och genorösiteten står i en klass för sig. Minns en bilsemester som gick...

Av persson - 20 oktober 2010 09:20

Att ta sig fram ner genom Europa kunde ju vara att lifta med pråmar. Det är såklart tidsödande och väldigt kallt på vintern men på vägen hem kanske.? Ta sig på en pråm är aldrig svårt eftersom det på många håll finns väldigt låga broar och ta s...

Av persson - 19 oktober 2010 11:13

Eller ca 19 personer om dagen om man så vill av dessa försvinner 90% frivilligt eller går vilse, reser bort utan att medela sig, vill vara ifred osv. En del är kidnappade då är det oftast barn som blivit det av en förälder och förda utomlands...

Av persson - 19 oktober 2010 10:44

Varför längta efter något som aldrig kommer tillbaks. För att man gör det enkelt för sig själv. måste väl vara bätre att sörja något som man ändå inte kan få tillbaka. Sorgen är tyngre änn längtan men den har ett slut. Det har inte längtan dä...

Ja!

Av persson - 18 oktober 2010 13:21

Narturligtvis kommer jag att stanna till någon eller ett par veckor om jag får jobb någonstans där jag trivs eller hitta någon jag trivs med. Tyvärr är det ju lättast att få jobb som är någerlunda själigt betalda där det finns svenskar men jag nöjer ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards