Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Nä kära skattebetalare inkl. mig själv

Av persson - 11 oktober 2010 21:28

Jag kommer inte att kosta er ett skit. Bra va?

Eftersom jag kommer att lämna enkelt medelande efter mig

som kort men tydligt kommer att berätta att jag försvunnit

friviligt så kommer inga resurser att läggas på mig.

Till en helt annan sak , sitter och glor på tv. vad håller vi på med

Vi vet allt om alla , har full koll på bekanta och obekanta på fb.

Men männskliga möten har tydligen tappat sitt värde , folk fastnar

i nätdating-träsket och blir kräsnare och kräsnare , bygger upp

förväntningar om människor man aldrig träffat. Men möter man någon på gatan

ser man ner i asfalten istället för att hälsa. Jag menar fem minuter mellan fyra ögon säger mer änn tusen mail och foton. Jag säger inte att man inte kan träffa intressanta människor eller till och med sitt livs kärlek på nätet.

Men känns det rätt , ring så fort det går, känns det också rätt. Träffas!

 
 
Eviz

Eviz

11 oktober 2010 23:19

alla har vi ljugit för oss själva.

http://WindOfChange.bloggplatsen.se

persson

11 oktober 2010 23:26

Sant. Och hur bra mår man av det

 
Malin Golve

Malin Golve

12 oktober 2010 07:41

Det här inlägget gillar jag *smile*
Jag har för ett tag sedan gått ur FB pga ovannämnda saker. Jag längtar tillbaka till den tiden vi inte var så beroende av internet, utan höll kontakten fysiskt. Istället för att hänga på messenger eller FB så fikade man, såg varandra och kramade varandra på riktigt. DET var tider det! Till skillnad mot nu när man kramas så här *KRAM*
Jag ska inte förringa internet/FB helt då jag faktiskt är sambo med mitt livs kärlek som jag mötte på fejjan ;)

http://www.malingolve.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av persson - 20 oktober 2010 09:48

Tyvärr inget allternativ vintertid! Om jag däremot gett mig av på våren hade jag nog valt Östeuropa och tagit mig ned till Balkan/Grekland. Varför? För att gästvänligheten och genorösiteten står i en klass för sig. Minns en bilsemester som gick...

Av persson - 20 oktober 2010 09:20

Att ta sig fram ner genom Europa kunde ju vara att lifta med pråmar. Det är såklart tidsödande och väldigt kallt på vintern men på vägen hem kanske.? Ta sig på en pråm är aldrig svårt eftersom det på många håll finns väldigt låga broar och ta s...

Av persson - 19 oktober 2010 11:13

Eller ca 19 personer om dagen om man så vill av dessa försvinner 90% frivilligt eller går vilse, reser bort utan att medela sig, vill vara ifred osv. En del är kidnappade då är det oftast barn som blivit det av en förälder och förda utomlands...

Av persson - 19 oktober 2010 10:44

Varför längta efter något som aldrig kommer tillbaks. För att man gör det enkelt för sig själv. måste väl vara bätre att sörja något som man ändå inte kan få tillbaka. Sorgen är tyngre änn längtan men den har ett slut. Det har inte längtan dä...

Ja!

Av persson - 18 oktober 2010 13:21

Narturligtvis kommer jag att stanna till någon eller ett par veckor om jag får jobb någonstans där jag trivs eller hitta någon jag trivs med. Tyvärr är det ju lättast att få jobb som är någerlunda själigt betalda där det finns svenskar men jag nöjer ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards